عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی
ولایت ، سیاسی ، فرهنگی ، شهدا ، تفریحی ، دل نوشته ، اطلاع رسانی

باراک اوباما، و نیکولا سارکوزی، همتای فرانسوی وی در نشستی خصوصی در حالی که میکروفن‌هایشان روشن بود، اظهاراتی را علیه بنیامین نتانیاهو…www.patoghkade.com | گاف جدید و گران اوباما

 

پس از افشای مکالمه باراک اوباما و نیکولا سارکوزی در جلسه خصوصی نشست گروه ۲۰، قانون‌گذاران آمریکایی به شدت از لحن رئیس جمهوری آمریکا درانتقاد از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.www.patoghkade.com | گاف جدید و گران اوباما

به گزارش ایسنا روزنامه فرانسوی “اره سور ایماژ” روز سه‌شنبه فاش کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و نیکولا سارکوزی، همتای فرانسوی وی در نشستی خصوصی پس از گفت‌وگو با خبرنگاران در اجلاس گروه ۲۰ در حالی که میکروفن‌هایشان روشن بود، اظهاراتی را علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرده‌اند.www.patoghkade.com | گاف جدید و گران اوباما

در این نشست سارکوزی، نتانیاهو را یک “دروغگو” خواند و اوباما در جواب به وی گفت: اگر تو از او خسته شده‌ای، من مجبورم هرروز با او تعامل داشته باشم.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در پی این رسوایی، چندین تن از قانون‌گذاران آمریکایی‌ اوباما را سرزنش کردند و گفتند که اظهارنظرهای فضاحت‌بار وی در هیچ زمانی بدتر از حال حاضر نمی‌توانسته افشا شود.

باب ترنر، نماینده جمهوری‌خواه آمریکا هشدار داد: اظهارنظرهای اخیر اوباما می‌تواند به طور خطرناکی سوء‌تعبیر شود.

وی در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی پولتیکو اظهار داشت: اکنون زمان خطرناکی برای خاورمیانه است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم دشمنان اسرائیل اعتقاد پیدا کنند که در روابط ما اختلاف‌نظری وجود دارد.

همچنین میشل بکمن، نماینده کنگره ‌آمریکا تقاضا کرد که اوباما به خاطر اظهارنظرش عذرخواهی کند.

وی عنوان کرد: از اوباما می‌خواهم تا سریعا از بنیامین نتانیاهو عذرخواهی کند و اعتقاد دارم که رئیس‌جمهور آمریکا باید پرچمدار این موضوع شود و از سارکوزی نیز بخواهد که همین کار را انجام دهد.
دنی دانون، از سیاستمداران رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اوباما با این اظهارنظرهای خود احساس حقیقی‌اش را در خصوص اسرائیل فاش کرده است.

دانون در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست گفت: چهره حقیقی اوباما آشکار شد و سیاست‌های غیرمحترمانه و سرد وی در قبال اسرائیل و نیز بنیامین نتانیاهو افشا شدند.

وی افزود: هر کسی که تردیدی در خصوص شیوه رفتار اوباما با اسرائیل داشت دیگر اکنون هیچ تردیدی ندارد. اوباما برای اسرائیل بد است.

جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هنوز هیچ واکنشی در این باره نداشته است.
مکالمه سارکوزی و اوباما، ابتدا با گلایه اوباما از این مساله آغاز شد که چرا فرانسه به واشنگتن اطلاع نداده که به نفع عضویت فلسطین در سازمان یونسکو رای خواهد داد.

پس از آن آنها در خصوص بنیامین نتانیاهو به بحث پرداختند و بخشی از بحث‌های آنها در وب‌سایت فرانسوی “اره سور ایماژ” افشا شد.

سارکوزی در این مکالمه تصریح کرده ” نمی‌توانم نتانیاهو را تحمل کنم، وی یک دروغگو است”.
پس از آن اوباما به وی پاسخ داده،‌ “اگر تو از او خسته شده‌ای، من مجبورم هر روز با او تعامل داشته باشم”.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس از سارکوزی خواسته تا فلسطینی‌ها را متقاعد کند تا از کمپین خود برای عضویت در سازمان ملل دست بردارد.

پس از سه دقیقه مقامات فرانسوی پی بردند که مکالمات آنها مورد استراق سمع قرار دارد و میکروفون‌های خود را خاموش کردند. با وجود اینکه از خبرنگاران حاضر تعهد گرفته شد که این مکالمه را فاش نکنند، اما یک خبرنگار جزئیات آن را به این وب‌سایت فرانسوی گزارش داد.

با وجود آنکه این اظهارات جنجالی برای دولت فرانسه تحقیرآمیز است اما می‌تواند مشکلات جدی را برای باراک اوباما نیز به وجود بیاورد. از نظر سیاسی این مساله موجب خواهد شد تا تلاش‌های اوباما برای آنکه رای یهودیان را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا به خود اختصاص دهد، ضربه جدی ببیند.

اخیرا یک نظرسنجی جدید نشان داده که محبوبیت اوباما در میان یهودیان آمریکا به شدت کاهش پیدا کرده و از ۶۸ درصد در ماه مه به ۵۴ درصد در ماه سپتامبر رسیده است.

منبع: www.patoghkade.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







...


طبقه بندی: <-CategoryName->
نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 5 / 4 / 1391برچسب:, توسط مسعود